Meghitt pillanatok önmagunkkal... :-)


Az elmúlt időszak történései...az új munkám helyszíne ...a hozzám fordulókkal való beszélgetések és a saját megtapasztalásaim különleges gondolatokra és tettekre sarkalltak...

Önmagunk szeretete a legfőbb és legfontosabb dolog kellene,hogy legyen ezekben a próbatételekkel teli világban...
Ezzel a kijelentésemmel úgy érzem nem leszek túl népszerű...de bevallom mégis így érzem...így hát miért is lennék álságos...


Oly sokszor hallottuk már...itt és ott , hogy minden onnan kezdődik , amikor is felmerjük vállalni önmagunk szeretetét...
Ez valóban nagyon szép és főként igaz...DE roppant könnyű ezt mondani...és nagyon nehéz "csinálni"...

Kezdődik mindjárt azzal..."hogyan is kezdjünk hozzá?"
Tudom , hogy ez így nagyon "kockára" sikerült kérdés...de valahogyan "kezdeni" kellene...

Jómagam a felnőtt énemtől indultam amikor elkezdtem...ez szerintem sokkal nehezebb , mint amit az utóbbi időben felfedeztem...

Van egy kicsi története a dolognak...erről írok néhány szót , hogy jobban érthető legyek...miért is javaslom most az elindulást innen...

Anno...amikor elváltam sok-sok fájdalmas folyamaton mentem keresztül...sok mindent és sok mindenkit veszítettem el...

Ahogy múltak az évek...rájöttem , hogy mindenkiben kell , hogy legyen szeretni való rész...

Kerestem a volt férjemben...nagyon kerestem , hogy miért is tudnám most szeretni , azok után amik történtek...de nem találtam semmit...
...és akkor egyszer csak bevillant hosszú idő után...keressem a 'gyermek énjét'...

Számomra itt lett meg , amit kerestem :-)

Ma is azt mondom , hogy nagyon nehéz egyik napról a másikra meghitt pillanatokat találni önmagunkkal...ha már évek óta nem foglalkozunk azzal , aki bennünk él...

Sokszor ajánlottam azt a módszert , amit jómagam követek már egy ideje...függetlenül attól , hogy tapasztalatom szerint hihetetlen megélésekben és felismerésekben volt általa részem...

Jómagam segítséggel ezeket a helyzeteket tudtam kezelni , mert volt hozzá bátorságom és nyitottságom...de ez nincs meg mindenkinél...ami persze cseppet sem baj :-)

Azt hiszem ha most elkezdjük ezt a gondoskodást önmagunkkal kapcsolatban...tavasszal az új élet születésére már teljesen újjászülethetünk mi is...

A másik módszert...amit ajánlok újabban a barátaimnak...az óvodában való munkám is ihlette :-)

Csodálatos dolog ennyi csillogó szemű és szép reményű gyermek között dolgozni :-)

Mivel a volt férjem esetében a 'gyermeki énjében' találtam meg az általam szerethető lényt...és látom az ovi lurkóit...azt hiszem itt nagyot nem hibázhatunk :-)

Kezdjünk mindent a saját gyermeki énünknél...

Teremtsünk meghitt pillanatot a magunk számára...
Húzódjunk el kicsit a fürdőszobánk meghitt fényei közé...
Gyújtsunk fehér és piros gyertyákat...ha tehetjük...
Engedjünk egy kád forró fürdőt...legyünk ketten...Én és a gyermeki énem...esetleg szóljon lágy zene...

Emlékezzünk...emlékezzünk arra milyen meghitt pillanatokat éltünk át szüleinkkel , amikor az est fénypontjaként fürödni "mentünk"...
Álljunk meg néhány pillanatra...adjunk időt az emlékeinknek...

Aztán haladjunk tovább...

Haladjunk tovább saját gyermekeinkkel történő fürdetések időszakára...
Álljunk meg néhány percre...engedjük az emlékeket a felszínre jönni...

Most emlékezzünk a bennünk lévő gyermekre...vajon Ő vágyná ezeket a meghitt pillanatokat?...
Engedjük felszínre törni a vágyakat....vajon gyermeki testünk és lelkünk vágyik erre a gyengédségre?

Hát persze , hogy vágyik...

Akkor adjuk meg neki...amire már oly rég óta sóvárog...töltsünk kettesben egy kis időt...
Fürödjünk meg...fürdessük meg minden testrészünket...ahogyan annak idején velünk tették a gondoskodó szülői kezek...és ha már mi magunk is szülők vagyunk...ismételjük meg...ahogyan ezt a gondoskodást mi magunk a gyermekeinknek adjuk/adtuk meg...

Ha tiltakozás van bennünk...engedjük el...ez az "agyunk műve"...
Ha a szívünk van jelen a pillanatban...ezek a dolgok minden gátlás nélkül...szívünkből jönnek...
Engedjük , hogy megéljük a törődés...a szeretet...a gondoskodás perceit...

Adjunk időt magunknak...

Csupán néhány percről van szó...és mint tudjuk...a víznek és a mosdatásnak komoly megtisztító ereje van... :-)

Adjunk magunknak három hetet ebben a gondoskodásban és figyelemben...

Három hét után gyökeres változásokat fogunk tapasztalni önmagunkon...és a bennünket körülvevő családtagjainkon :-)

Hozzuk vissza a meghitt perceket a családok életébe...hozzuk vissza a hálószobáinkba...hozzuk vissza a szeretet valódi erejét , hogy minél könnyebben tudjuk a mindennapok kihívásait kezelni :-)

Sok boldog percet kívánok a Velem utazóknak...hamarosan folytatjuk :-)

Szeretettel : M. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése