Sárgabarack lekvár(om)...Marcsisan :-)


Közel 20 éve főzök lekvárokat, készítek befőtteket 😍

Régebben hagyományos módon készítettem, úgy ahogy tanultam Anyukámtól, láttam a Nagymamámtól 😍
 
Az elmúlt években ez bizony nagyon megváltozott...
Az alap ma is az elmúlt évek tapasztalása...de talán vízöntő lényemből fakadóan imádok kísérletezni...😉

...viszont nem úgy, ahogyan sokan teszik...

Illatokat, gyümölcsöket házasítanak új ízekért cserébe 😍
Igazán csodálom Őket...és olykor "irígykedem" is...mert "én is...én is" szeretnék új, varázslatos ízeket alkotni...de nekem más utam van ezen a téren!
Van egy kolléganőm...Viki...hihetetlen ízeket párosít egymáshoz, annyira boldog és hálás vagyok, amikor megajándékoz egy-egy kreációjával 😍

Szóval...nekem más jutott 😉

Ma éppen a SÁRGABARACK LEKVÁRon kísérleteztem 😉

Erről a gyümölcsről köztudott, hogy nem éppen legmagasabb a pektin tartalma...sőt...szerintem "nincs is"...ezért tuti, hogy valamilyen módon egy picit sűríteni kellene...

De nem akárhogy...és nem is akármivel!!!

Elmehettem volna...pektint venni...de nem mentem!
A hagyományos módokról nem lehetett szó...így maradt valami más 😉

Akik ismernek, tudják, hogy nagyon szeretem a gyümölcsöket, zöldségeket aszalni, így mára majdnem mindent kipróbáltam ezen a téren is...

Van egy kedvenc gyümölcsöm...a mesebéli "Aranyalma"(szerintem😉)...a BIRSALMA!

Természetesen van belőle aszalványom is...gyümölcstea keverékem hozzávalójaként készítettem 😍

Na...róla köztudott, hogy kivételesen magas a pektin tartalma...így arra gondoltam, hogy ha tisztán a gyümölcs befőzésekor nincs hozzá szükség sűrítőre...miért ne lehetne más gyümölcs lekvárjának készítésekor  felhasználni...sűrítőként 😍
 
Aztán ha egy kis íz is átmegy a lekvárba...külön ajándék 😉
 
3 kg sárgabarackhoz kb. 10 db aszalványt és 3 kanál nyírfa cukrot tettem...még tegnap és azóta többször megkeverve hagytam, hogy reakcióba lépjenek egymással...
 
Ma pedig egy órát főztem, folyamatos kevergetés mellett...egy csepp vízet sem tettem hozzá...kizárólag a gyümölcs nedvessége adta a várt állag elérését...
 
Az aszalványokat végül bennye hagytam a lekvárba...azzal együtt törtem össze lekvárnak!
Majd ismét egy kicsit még forraltam...aztán üvegekbe töltöttem...
Hihetetlen módon besűrűsödött, kissé savanykás, egyben  gyönyörű színű lekvár lett belőle 😍
 
Egy kis maradékot nyomban meg kellett kóstolnom...isteni! 😉😍
 
Szóval...szerintem nem olyan macerás ez a lekvárfőzés...ahogy anno anyáink csinálták 😉😍

Bár...ha régen Anyukám és Nagyikám nem járt volna előttem jó példával...talán ma én se csinálnám...ki tudja 😉
 
 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése